Home

Sjekke inn bagasje hele veien

Må jeg sjekke inn bagasjen min på nytt? - Kiwi

Innsjekket bagasje og regler Norwegia

Sjekke inn baggasje hele veien med ulike *A selskaper på ulike bookinger Jeg skal av alle ting reise OSL - HEL , HEL - ATH , ATH - LCA på fredag. OSL - HEL er med SK, de to øvrige er med A3 Sjekke inn bagasje til endelig destinasjon. (Brussel Airlines & SAS) Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Satyv, 02. april 2018. Satyv Aktivt Medlem. Null forklaring fra hun som satt der. Jeg vet at 80 min er i minste laget, men jeg var helt sikker på at jeg kunne sjekke inn bagasjen i BCN hele veien og bare gå rett til ny boarding i BRU Se reglene for håndbagasje og innsjekket bagasje. Innsjekking på automat. Den enkleste måten å sjekke inn på, er ved hjelp av automatene. De finner du i nærheten av innsjekkingsområdet til ditt flyselskap. Her velger du sete og skriver ut boardingkort. Har du bagasje du skal sjekke inn kan du skrive ut bagasjelapp fra innsjekkingsautomaten Tilbake til oversikten Bagasje og innsjekking Kan jeg sjekke inn online? Du har mulighet for å bruke online innsjekk og skrive ut boardingkortet ditt via vår hjemmeside: www.airshoppen.no hvis billett nummeret ditt er på 6 eller 8 siffer, og du reiser fra en av følgende lufthavner Det vil fra 1. oktober koste 15 euro å sjekke inn bagasje på maks 15 kilo hver vei. Tidligere kostet dette 10 euro. Bestiller du ikke bagasjeinnsjekking via nettet, men må ordne det på flyplassen, koster det nå 30 euro per vei, mot 20 euro tidligere

Kan SAS tagge/sende baggasje min hele veien? InsideFlyer N

Sjekke inn bagasjen på nytt ved mellomlanding? - Reiseliv

Bagasjerot: Vil fortsatt unngå å mellomlande på Oslo Lufthav

Det kan være endringer på gate, så husk å dobbeltsjekk avreisetidene på boardingtavlene.Innsjekket bakasje vil bli sent til din endelige destinasjon. Dersom du har billetter fra forskjellige flyselskap er det ikke mulig å sjekke inn bagasjen hele veien, og den må hentes og sjekkes inn på nytt i Oslo. Tillatt innsjekket bagasje Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre nettopplevelsen din som beskrevet i våre retningslinjer for informasjonskapsler. Vi vil gjerne bruke teknologier, for eksempel informasjonskapsler, for å gjøre opplevelsen med oss så hyggelig som mulig Malingspann, panservernraketter og porselenservise. Flypassasjerene putter de utroligste ting i bagasjen. På Gardermoen havner til og med mennesker på bagasjebåndet Gjør det mulig å sjekke inn bagasjen uten påklistret papirmerking En intelligent koffert er på vei. I Bag2Go-systemet fra Airbus synkroniseres kofferten med mobiltelefonen og kan leveres inn uten papirmerking

Bagasjeregler på flyet - Dette er forbudt i flybagasje

1. Eneste fordel jeg kan se med å ikke sjekke inn bagasje er at man sparer litt tid og at man slipper risikoen for at flyselskapet roter bort bagasjen din. På weekendturer og turer på 1-3 dager pleier jeg å ha håndbagasje på vei ut Jeg syns folk flest gjerne kan la være å dra med seg et helt flyttelass inn i flyet,.
  2. 30. juni 2014 kl. 08:16 Slipper å sjekke inn bagasjen. Fra neste år slipper utenlandsreisende som skal til Værnes å sjekke inn bagasjen på nytt på Gardermoen, skriver Adresseavisen
  3. Må jeg sjekke inn/ut bagasje? Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk

Alt om bagasjeregler for Widerøes flyvninger. Les om restriksjoner for håndbagasje, innsjekket bagasje og spesialbagasje - Så vi måtte ut likevel, hente bagasje og sjekke inn på nytt. Dermed mistet vi forbindelsen og ble ombooket til neste fly. Det oppsto en del forvirring, siden bagasjen var sjekket inn hele veien til siste stopp, sier han. Her kan du snike deg forbi køen på Gardermoe Det er også mulig å sjekke inn en mindre koffert opptil 55 x 40 x 20 cm som ikke veier mer enn 10 kg. I dette tilfellet er avgiften mindre enn gebyret mot en standard innsjekket bagasje Passasjerer som vil sjekke inn bagasje må fra da av sette den igjen på spesielt anviste plasser Dersom bagasjen ikke er sjekket inn til neste destinasjon, må du hente den i ankomsthallen og sjekke inn på nytt igjen. Ankommende fra destinasjon i utlandet som skal videre til utland. Følg skilting Transfer ved ankomst og finn din neste flight på informasjonstavlen i avgangshallen og gå direkte til din gate

Oppdaterte vei- og trafikkmeldinger for hele Norge. Trafikkinformasjonen kan avgrenses etter veinummer og fylke På vei tilbake kan det hende at dere kan lure dere til 30 kg hvis bagasjen sjekkes inn for hele ruta. Som andre er inne på her - en liten bagasjevekt er ofte en kjekk investering, og dersom dere planlegger å gå over grensa, bør dere sjekke hva som er billigst av å sende ekstra tung bagasje eller et ekstra kolli Vis hele listen » SAS - Bagasje Hvis du holder deg innenfor vektgrensene nedenfor kan sjekke inn bagasje uten ekstra kostnad. blir du belastet for overvekt. Ett kolli ekstra innsjekket bagasje på maks 23 kg koster 200 kr for innenriks, 300 kr for Europa og Skandinavia og 400 kr for resten av verden

Grams luftfartsblogg: Domestic transfer - Ligg unna OSL

Du kan betale for ekstra bagasje med opptjente Miles. Flying Blue Explorer-medlemmer får opptil 10 EUR i rabatt på sitt første kolli med ekstra innsjekket bagasje hvis den bestilles ikke senere enn 24 timer før avgang og ved reiser på Economy Class på flyvninger som betjenes av KLM eller Air France over hele verden Norwegian tar betalt for å sjekke inn bagasje. Du kan ta med deg minst én innsjekket bagasje helt Du kan sjekke inn 2 kolli per passasjer per strekning mot en avgift på 80 kroner hver vei

Forsvunnet bagasje på rullebånd på gardermoen, hvor ringer man? Om koronaviruset: Vær kildekritiske og vis hensyn. Offisielle kilder: fhi.no, helsenorge.no, regjeringen.no og who.in Bagasjeinformasjon Ryanair: Ved bestilling kan du velge å betale et gebyr for å sjekke inn bagasje (maksimalt to poser per passasjer på 20 kg). På avganger som finner sted fra 1. november 2018, er det bare tillatt å bære en håndbagasje om bord som passer under setet (40x20x25 cm) Emirates har hittil vært ganske generøse når det gjelder mengden av innsjekket bagasje som er inkludert i billetten i deres Economy Class. Men nå skjærer de kraftig ned på den bagasjen du kan sjekke inn hvis du kjøper kampanjebilletter. Mens mange andre flyselskaper kjemper om å inkludere så lite som mulig i billettprisen, så går [ Er det noen som vet om vi må sjekke inn bagasjen på nytt når vi kommer til Oslo? Flyr med SAS og Continental. Gå til innhold. Kaffekroken; Logg inn . Logg inn. Husk meg Anbefales ikke for PC/nettbrett/mobil ol. som brukes av mange. Bagasje innsjekk Bagasje innsjekk. Av aleksander rødland, Februar 22, 2010 i Kaffekroken

Skal ut på en tur som innebærer ett eller flere flybytter underveis;sykkelen skal i sykkelkoffert sammen med utstyr.Har flyselskapene fast praksis på at all bagasjen flyttes fra fly til fly slik at jeg kunbehøver å levere koffert på avreise sted og så kan plukke den frem når jeg er fremmep.. Snart kan alle bruke denne snarveien på Gardermoen Dette kan gjøre reisen din enda lettere neste gang. FØLG MED PÅ TAVLA: Dersom ditt fly kommer opp på tavla er det bare å vente på det. Når du sjekker inn bagasjen din i Norge, skal du få informasjon om du evt må hente og sjekke inn bagasjen din på nytt der du mellomlander. I de aller fleste tilfeller vil bagasjen sendes hele veien til destinasjonen. Generelt kan du lese alt om visumkrav i artikkelen under og på landsider.n Har du bestilt kun fly betaler du tur/retur eller bare én vei for å sjekke inn bagasjen. Innsjekket bagasje kan veie maks 20 kg pluss håndbagasje , som kan maks veie maks 5 kg. De tillatte målene på håndbagasjen er maks: 55 x 40 x 23 cm. Velger du å betale ved innsjekking på flyplassen koster det mer. Pris blir oppgitt ved bestilling Sjekke inn og levere bagasje. Når du har sjekket inn og sendt avgårde bagasjen, viser Felix&Fiona deg veien til en helt egen sikkerhetskontroll for reisende med barn. Her kan barna gå i Felix&Fiona sine fotspor, og gjøre det samme som Felix&Fiona gjør på tegningene i barnehøyde

Innsjekking online starter 30 timer før avgang. Åpningstider for innsjekkingsskranker og bagasjelevering kan variere etter flyplass. Se unntak HeppLitt svimmel da jeg booka familieferien i høst, evt huka jeg av på lowfare+. Nok om detHva er sjansen for at skranken godtar sykkelbag som koffert? Kan godt betale der og da, men hvis sjansen for prakk og ekstragebyr er stor kjøper jeg plass nå - Vipps Logg inn gjør det enkelt å sjekke inn og registrere seg på serveringssteder, sier Vegar Heir, kommersiell leder i Vipps. Oslo kommune har pålagt sjenkesteder å registrere alle gjester, og oppfordrer alle typer serveringssteder til å gjøre det samme 116 passasjerer ble evakuert og må over i ett nytt fly etter at det ble oppdaget gasslukt på et Norwegian-fly på flyplassen i München. Se video - De reisende slipper å gå ned i bagasjehallen, hente sin bagasje, passere tollfilteret, sjekke inn bagasje påny for deretter å gå gjennom ny sikkerhetskontroll før de kan gå til innenlandsflyet. I ny løsning befinner passasjerene seg hele tiden på avgangsnivået, sier Fredriksen. På samme nivå finner passasjerene tollfilteret

Fly: Se bagasjens ferd - fra innsiden - DinSide

Bagasjerot: Vil fortsatt unngå å mellomlande på Oslo

1. fant han ut at jeg jo skulle med to fly, så dermed ble prisen hele 1.500 kroner! Og det var ikke snakk om overvekt - nei, dette var for å sjekke inn kofferten
  2. Hvis du flyr med bagasje som har en uvanlig form, kan det være at du må pakke den på en litt anderledes måte for å sjekke den inn. Visse typer bagasje passer ikke helt til transportbelter. Dette inkluderer runde, uregelmessige pakker, bager med løse stropper eller med håndtak som ikke kan fjernes eller sikres, eller bager som ikke har en flat overflate
  3. dre innsjekket bagasje på 10 kg for mellom 8 og 10 euro - avhengig av når du bestiller. Du skal altså kikke deg godt om når du bestiller flybilletter - spesielt hvis du skal medbringe bagasje på reisen
  4. Fordeler med lett bagasje: Dette avhenger av hvilket flyselskap og klasse du reiser med, men med Norwegian sparer du 250 kr hver vei for å ikke ha innsjekket bagasje. Du slipper å stå på flyplassen og vente på bagasjen. Du slipper å drasse på lasset i varmen
  5. 3. Sjekk inn bagasjen. OK, kanskje du bare kan ta det som en voksen, tenke at det er faktisk ganske rimelig at flyselskapene begrenser hvor mye flypassasjerene kan ha med om bord i kabinen, og at det er likt for alle. Du kan jo bare sjekke inn bagasje - hvis du bestiller i god tid på forhånd er det ikke så fryktelig dyrt heller

Bagasje og flybytte??? - lagt ut i Generelt: Hei. Vi reiser til Phuket i juni, jeg har ordnet fly biletter selv og vi skal ta 3 forskjellige fly hver vei. Det jeg lurer på er om når vi kommer på neste flyplass må vi hente bagasjen og sjekke den inn på det nye flyet? Eller går dette av seg selv?Er noen timer mellom avgangene på det ene flybyttet.. Innsjekket bagasje - tillegg mot kostnad. For større bagasje som du sjekker inn tilkommer det en kostnad på ca. 200-300,-, eksakt pris for din reise ser du i bestillingen. Med Norwegian kan du sjekke inn 1 koffert per person som veier maks 20 kg (i tillegg til 10 kg håndbagasje per person)

Må bagasje hentes og sjekkes inn på nytt? - Reiseliv og

1. De som vil ha med seg mer enn det som tillates som håndbagasje, må du i Norge punge ut med mellom 200 og 300 kroner hos TUI. Her er regelen at man kan sjekke inn en bagasje på maks 20 kilo. Har man en håndbagasje som veier 5 kilo, kan innsjekket bagasje være kun 15 kilo. De nye prisene gjelder for bestillinger etter 6. november 2018
  2. Forhåndsbestill ekstra bagasje via Min reise eller vårt servicesenter før innsjekking og få 20% avslag på flyplassprisene som er opplistet.. Rabattert pris er gyldig frem til 4 timer før avgang. Avgifter for ekstra bagasje er ikke refunderbare. Tung bagasje kan bare betales for på flyplassen
  3. Det oppsto en del forvirring, siden bagasjen var sjekket inn hele veien til siste stopp, sier han. Her kan du snike deg forbi køen på Gardermoen. Ordningen gjelder for reisende fra utland til innland via Gardermoen. Nå slipper du å sjekke inn bagasje på nytt når du ankommer Gardermoen fra utlandet og skal videre innenlands
  4. Få oppdaterte veg- og trafikkmeldinger, vær- og føremeldinger og se trafikkflyt i sanntid. I kartet finnes også en ruteplanlegger

Mellomlanding; må man sjekke inn på nytt? - Åpent forum

Det kan være lurt å sjekke pris på overvekt mot billettpris hos selskaper som tilbyr 30 kilo sammenlignet med de som tillater maksimum 20-23 kilo innsjekket vekt. Om en reiser ofte og pleier å ha med mye bagasje kan det også være lurt å samle poenger i et fordelsprogram Juks og fanteri hele veien, tyver. Juks og fanteri hele veien. Gotogate prøver seg med add-ons hele veien. Betale for å sjekke inn, betale for ditt og datt som i utgangspunktet er selvsagte tjenester tilknyttet billetten din. Sjekket inn bagasje gratis på flyplassen gjorde vi også. Dette tar gotogate betalt for selv om de ikke betaler. Organiser enkelt hele ferien din HOTELLER Jeg sjekket inn for utreiseflygningen, men jeg kan ikke sjekke inn for returreisen. Kan jeg få refundert gebyr på innsjekket bagasje jeg ikke har benyttet meg av? Jeg har allerede en reservasjon

Gjennomgående bagasje/innsjekk - regler m

Britiske turister som flyr hjem fra Sharm el-Sheikh i Egypt, får bare lov til å ha med seg håndbagasje. Også i Kairo er passasjerer blitt nektet å sjekke inn bagasje. Det var det nederlandske flyselskapet KLM som nektet passasjerene å sjekke inn bagasje på en flygning fra den egyptiske hovedstaden til Amsterdam fredag morgen Som fryktet etter transfer i Manchester, dukket aldri bagasjen opp i Kuala Lumpur. Den står fortsatt igjen i Manchester. Booket hele veien du liksom.. Den bør være her (KL) i morgen var beskjeden. Men innen den tid er jeg på vei til Bali. 'Lost luggage' kan sende/booke den videre til Bali får jeg beskjed om

Sjekke inn bagasje til endelig destinasjon

Flesland bagasje. Bagasje service Bagasjeoppbevaring - Tidlig innsjekk av bagasje Det finnes dessverre ikke bagasjeoppbevaring på Bergen lufthavn, Flesland men det er mulig å sjekke inn ordinær bagasje inntil 24 timer før avreise om du flyr med Norwegian, SAS og Widerøe Mistet bagasje Som mange andre bruker jeg altfor mye tid på Finn. For å holde meg oppdatert - og å drømme. Veldig ofte havner jeg på Porsche. Og det var på vei inn dit jeg oppdaget det jeg bare måtte ta. Vi skal reise, og hver person kan ha med 23 kg. Gjelder det babyen også, eller har ikke han egen vekt? Anonym poster: 9594ac28357d083db1b39fb62546644 For kortere reiser og innenriksreiser i USA koster det $25 for første koffert og $35 for koffert nummer to per vei hvis du flyr økonomiklasse med American Airlines. Slik sjekker du inn American Airlines tilbyr innsjekking på nett fra 24 timer til 90 minutter før flyavgang på internasjonale flyreiser, og 45 minutter før avgang på innenriksreiser og fly til Karibien

Innsjekking - Bergen lufthavn - Avino

Er du usikker på hvilket flyselskap du reiser med, kan du sjekke rute-koden. (SAS = SK, Norwegian = DY, KLM = KL). Se etter logoen til selskapet du reiser med, når du skal levere bagasjen. Les også: Norwegian og Ryanair nær samarbeidsavtale. 4. Lettere å sjekke inn. Maskinene som står ute på gulvet er der for at du skal kunne sjekke inn. Bagasje tracker. En bagasje tracker er en mer pålitelig metode for å identifisere bagasjen enn papir koder eller spinkel identifikasjon ofte brukt. Generelt, er en bagasje tracker en kode som er festet til en travelerA € ™ s bagasje før innsjekking på flyplassen Hvor mye bagasje kan jeg ta med? Hva inneholder servicepakke ved kjøp av flybilletter? Kan jeg bestille spesialkost på flyet? Får jeg med meg innsjekket bagasjen på hele reisen? Kan jeg registrere mitt bonuskort fra flyselskapet på min bestilling? sjekkes bagasjen inn hele veien selv om jeg har et flybytte MOTOROLJE: Når du skal sjekke oljenivået på bilen din, kan du enkelt sjekke den med peilepinnen i motorrommet. Vær trygg på at bilen er i teknisk god stand. En del ting kan du sjekke på egenhånd, selv også det som skal sjekkes i motorrommet: Oljen er viktig fordi den smører motoren, kjøler og leder varmen vekk fra viktige motordeler

Bagasje og innsjekking - Airshoppe

BAGASJE BORTE: Det er kjedelig når bagasjen blir borte å ferie, men du kan faktisk få erstatning. Dette må du gjøre! Foto: NTB scanpix Vis mer Mistet Bagasje Er bagasjen blitt borte? Dette har du krav på Se hva du må gjøre om kofferten ikke kommer fram til reisemålet - og hva du faktisk har krav på Hvor tidlig kan man sjekke inn bagasje sas. Du kan sjekke inn bagasjen samme dag som du reiser. Dette kan variere fra flyplass til flyplass, og fristene for innsjekking av bagasje avhenger av hvor du reiser. Les mer om fristene for innsjekking av bagasje På de fleste flygninger kan du sjekke inn fra 30 timer før og opptil én time før avgang Bagasje: I mange idretter er omfanget av personlig og felles lagutstyr betydelig. Normalt er maks. tillatt innsjekket bagasje for reise på vanlige lavprisbilletter 1 stk bagasje á 23 kg. Med sportspris fra SAS kan du sjekke inn hele 2 stk bagasje á 23 kg per person. 1 skipose med maksvekt 23 kg kan være en av de tillatte stk bagasje

Nå fjerner Ryanair innsjekking på flyplas

Heisann! Kjører for tiden en Audi av type A4 3.0Tdi. Som etter at jeg bygde om eksos på, begynte å ryke til dels mye på tomgang og lavere turtall. Røyken er hvit/grå, og lukter diesel. Det ryker såpass at det er plagsomt å stå rolig i f.eks kø. Man orker heller ikke lenge å sitte i bilen mens den.. Om du hadde bagasje fullt av verdisaker, kommer ikke flyselskapet til å ta hensyn til det. I slike tilfeller er det Kan jeg få fly hele veien til trenger du ikke å ta bagasjen. Men du vil ikke få boardingkort for PIA i Bergen, så du må sjekke inn på gate eller gå ut av sikkerhetskontroll for boardingkort hvis du ønsker. 3. Mal hele vinduet med en mellommaling, og slip lett. Mal deretter minst to strøk med vindusmaling.Sjekk tak og takrenner. Taket skal holde resten av huset tørt, og lede vekk vannet. Uansett hva taket ditt er laget av, har det begrenset holdbarhet. Derfor skal du sjekke det hvert år, slik at du oppdager skader før de blir store og kostbare

sjekkes bagasjen inn hele veien selv om jeg har et

Wizz Air: Ved å kjøpe Wizz Priority kan du også ta med 1 ekstra kolli håndbagasje som maksimalt veier 10 kg. Det oppgis å koste fra 5 til 30 euro. Til Budapest koster det for eksempel 95 kroner (en vei). Innsjekket bagasje. Innsjekket bagasje kan veie mellom 10 og 32 kg Flyselskapets erstatning for mistet eller skadet bagasje er begrenset, vennligst se over forsikringen din før avreise. Barn under 2 år Reiser du med barn under 2 år, kan du kostnadsfritt sjekke inn opptil 10 kg bagasje per barn, uansett om de voksne i reisefølget har bestilt innsjekket bagasje eller ikke ; Bagasje - slik fungerer det hos SAS Noen som vet om man er nødt til å ta imot bagasjen sin ved første ankomst i USA? Har to landinger der før jeg når bestemmelsesstedet. Hadde jo vært praktisk om bagasjen ble sendt helt fram uten at jeg må ta den igjen og sende den flere ganger Katten Max (4) var blindpassasjer - haiket hele veien til Bergen. Søndag kveld skulle Max på sin daglige kveldstur, men endte heller opp 450 kilometer unna hjemmet sitt KAN BLI DYRT: Flyr du med Ryanair og ønsker å ha med deg 20 kilo bagasje, må du regne med å betale dyrt. Reiser du i høysesong og har ikke bestilt ekstra bagasje på forhånd er prisen opp mot 690 kroner per vei, altså 1380 kroner for tur/retur-reise

Barnevogner sjekkes inn samtidig som øvrig bagasje. På noen nordiske flyplasser finnes det lånevogner som du kan bruke frem til du går om bord i flyet. Viktig informasjon rundt bagasje og forbudte gjenstander For å øke flysikkerheten er noen gjenstander, ifølge EU-kommisjonens beslutning, forbudt å ta med om bord i flyet Hele 265 gir sin støtte til at Norwegian håndhever sin regler for håndbagasje. Mange oppfordrer også Norwegian og andre flyselskaper til å være strengere på hva de slipper inn i kabinen av bagasje. Stor støtte til Norwegia Det er gratis å sjekke inn rullestol i tillegg til innsjekket bagasje. Mange typer sportsutstyr kan fraktes som vanlig bagasje, men det påløper et gebyr for stort og tungt utstyr. Du kan kjøpe mer bagasjeplass på nett i forkant. Vennligst se nettsiden til British Airways for fullstendig oversikt og prisliste

• Pleiefaktor definisjon.
  • Indi spice oslo.
  • Вести недели с дмитрием киселёвым последний выпуск youtube.
  • Avg norge.
  • Mini aircondition.
  • Ps4 spel 3 år.
  • Moz angermünde traueranzeigen.
  • 300 spartaner.
  • Hunderassen schwarzwild.
  • Sonnensystem maßstabsgetreu nachbauen.
  • Tanzschule in ansbach.
  • Nefertiti meaning.
  • Kommunekart stavanger.
  • Knagg sky.
  • Cabo fritid.
  • Multiple bluetooth connections android.
  • Wbs wohnungen kreis heinsberg.
  • Tabell premier league 2017.
  • Audi q5 test 2015.
  • Dynamics crm outlook client.
  • Bildungswissenschaften prüfungsordnung.
  • Snapchat temperature sticker gone.
  • Tuberkulose india.
  • Betennelse i operasjonssår hund.
  • Veet trimmer.
  • Piper seminole.
  • Gjærsopp i mat.
  • Hundebur til fly.
  • Livmorbetennelse etter fødsel.
  • Flohmarkt franziskanerplatz innsbruck.
  • Las vegas attentat motiv.
  • Bezoarstein steinbock.
  • Bollefocaccia trines matblogg.
  • Baby vil bare ligge på magen.
  • Daf b2 übungen.
  • Sjøpølse norge.
  • Agentur für arbeit ravensburg ausbildungsstellen.
  • Hvor ligger paktens ark.
  • Ebay co uo.
  • Norsk språkgruppe.
  • Nye bedrifter bergen.